مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه مطرح کرد؛

 ارائه سند مطالعاتی برای الحاق اراضی به روانسر و جوانرود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: احداث و پیشرفت نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های دولت است و تلاش داریم از ظرفیت‌های قانونی برای الحاق اراضی بیشتر در شهرستان‌های روانسر و جوانرود استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸ 09 September 2024
به‌ گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رامین الماسی در چهارمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران عضو در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به‌ اینکه شهرستان‌های روانسر و جوانرود به علت شرایط ویژه جغرافیایی با کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مواجه است، در مقابل نیز با انبوه تقاضای مردمی و اهالی این شهرستان‌ها برای احداث نهضت ملی مسکن مواجه هستیم که نیازمند بازنگری طرح جامع در این شهرستان است.
 
وی افزود: البته در طرح جامع شهر نیز مقداری از اراضی به محدوده شهرستان‌های روانسر و جوانرود اضافه خواهد شد ولی در نظر داریم با طرح‌های دیگری نیز این روند را تسریع ببخشیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح جامع شهر و افق جمعیتی با توجه به نرخ رشد تهیه و بر اساس مجموعه مطالعات صورت‌ گرفته در ابعاد مختلف برای تامین نیاز مسکونی و خدماتی جمعیت اضافه شونده و همچنین جبران کاستی‌های وضع موجود شهر تنظیم خواهد شد.
 
الماسی موضوع الحاق اراضی را پتانسیل و نقطه قوتی برای افزایش ظرفیت تولید مسکن در این شهرها اعلام و تأکید کرد: مقرر شد در روزهای آینده با کمک مشاور از امکانات و ظرفیت‌ اراضی شهرستان‌های جوانرود و روانسر استفاده کنیم و با مطالعه ظرفیت‌های داخل شهری و محاسبه ظرفیت‌های قانونی برای الحاق اراضی مناسب استفاده کنیم.
 
وی در ادامه اعلام کرد: البته در این راه هیچ‌گونه اقدام شتابزده و غیر اصولی انجام نخواهد شد و تمام مطالعات امکان‌سنجی و مطالعات جغرافیایی بررسی خواهد شد.
 
گفتنی است، در این جلسه موارد سرمایه‌گذاری، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص تقاضاهای (ارجاعی به دبیرخانه کارگروه زیربنایی) فاقد سند افراز شده، تعیین تکلیف طرح آتی شهر بیستون و ضرورت تهیه سند میانکار بازنگری طرح جامع شهر روانسر نیز بررسی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار